keskiviikko 23. marraskuuta 2016

Ronjan päivä


Ajattelin olla moderni ja tehä vlogivideon, koska sehän on nyt muotia.

No eihän siitä kauheesti mitään tullut ja tuloksen näätte tosiaan videolla, joten ehkä jatkan vaan kirjottamista ja jätän videoinnin ammattilaisille. Vai mitä.

Tarina mitä yritin kovasti tossa videolla kertoa oli et Mauri rikko mun sateenvarjon ja se kävi ostaa uuden ja ku avattiin se ni se oli jo valmiiks rikki ja sanoin sille et nyt meet tän kuitin kaa sanot niille et I want my money back bitches! Mauri ei saanu rahoja takas, mut sai valita samalla summalla jotain muuta kamaa. Saatiin sit uus mehukannu (koska rikoin eilen edellisen ku tiputin sen lattialle) ja lisää värikkäitä hedelmä jääkuutioita mitä me käytetään Caipirinhassa, ettei drinksu vety! Vesikannuks Mauri valkkas ananaksen näkösen kannun. Laitan kuvan seuraavaan postaukseen koska se ei oo mulla viel kourassa mut se on hieno!


Mitä Ronjan päivä videosta EI käyny selville:

Sen jälkeen ku Mauri tuli töistä himaan ni lähettiin raidaa bussilla pikkukauppoihin ja ettimään sitä saamarin keittiönpöytää. Haluun tehä pullaa ja joulutorttuja ja pipareita ja näihin tarvitaan se pöytä.

Eka kauppa minkä nään on jäätävän kokonen tavaratalo ja mä tiesin et sieltä löydän ihan saletisti KAIKKI mitä ikinä oon aatellu et tarviin!


NIIIIN paljon enemmän vaihtoehtoja ku meiän kaupassa!

Joulu on myös täällä
Kierrettiin koko kauppa läpi ja kävi selväks et se ei ookkaa pelkka tavaratalo vaan siel myytiin myös viinaa ja ruokaa.
Käytiin sit nopsaan kaikki osastot läpi ja löysin loistavia ylläreitä!
AURINKOVARJO 35 REALIA!!! Mitä saamaria noi on normaalisti jokapaikassa 100 realia ja siitä ylöspäin. Säästöö säästöö. Hommattiin toimiva sateenvarjo ja löysin vaaleeta siirappia! Lays sipsejä, jotka on melkein yhtä hyviä ku suomalaiset. Ja sit kaikki hedelmät ja vihannekset oli jossain super alessa ni ostettiin niitä reppu täyteen! Llloistavaa.
Kaikkein parasta on et tää mesta vaatii vaan kaks bussia eli on semi lähellä!! Tosta tulee nii meiän vakkaripaikka.
Tarkotus oli kans löytää jouluvalot ja jotain muuta joulujuttua, mut löyty lähinnä kuusenkoristeita ja koristepukkeja.

Käytiin kaikki huonekalukaupat läpi ja pöydissä lähtöhinnat 1200 realia.. Joo ei kiitos.
Löydettiin sit yks kauppa (Feirão de Móveis) missä oli hirveesti jotain aleja päällä ja ollaan aikasemmin ostettu saman ketjun kaupasta meiän keltanen hyllykkö, josta tykkään ihan sikana.


Tääl kaupas on kaikkee siistii, mut viel ei olla sisustusvaiheessa.

Löydettiin sit oikeestaan ihan kiva pöytä ja hinta oli vaan 480 realia ja pöytä oli normaalia vähän matalampi joka soveltuu just hyvin leipomisasentoon, mut en jotenki digannu siitä väristä, kunnes myyjä sit sano et penkit kuuluu hintaan ja kuljetus on vaan 20 realia. Ja nyt mä tykkäänki siitä ihan sikana, koska sillon ku mä olin pieni ni melkein joka Hannulla oli tämmönen pöytäsetti!

Noi pitkät penkit kuulu hintaan!
Ja me saadaan toi jo torstaina! En malta odottaa! Miten innoissaan voi olla PÖYDÄSTÄ!
Nyt meilt puuttuu oikeestaan viel telkkari ja sit meil on KAIKKI tarvittava ja sit voin ruveta sisustaa hömpänpömpällä! Jessss.
Eiku puuttuuhan meilt viel se mun monitoimikone, mut se hommataan tällä viikolla. En oo nähny kertaakaan viel täällä sähkövatkaajia ihan sellasenaan. Ne myydään aina samanlaisena koneistona, ku monitoimikoneet, joten päätin et ostan mieluummin sen monitoimikoneen et ihan turhaa ostan pelkän vatkaajan joka vie ihan yhtäpaljon tilaa.
Ainii sit kans päätin et haluun hattutelineen :D Tiiättekö sellasen perinteisen tönöttämään tohon sohvan nurkalle, ni ehkä laukut, hatut ja takit löytäs siihen tiensä eikä tähän sohvalle!
Sanoin Maurille eilen et sitku me saadaan se pöydä ni siitä ei sit tuu sellasta "Shit collectoria" niiku tästä sohvasta. Jostain syystä Mauri rupes nauraa mulle.

Kolmas bonari tältä reissulta oli et me löydettiin leipurikauppa! Siel oli tyllia, elintarvikevärejä, hileitä, sprayjuttuja, koristeita, pursotuspusseja, laatikoita ja kaikkee mitä mä oon täällä ettiny enkä mistään oo löytäny! Ja mä löysin GLUKOOSISIIRAPPIA!! Nyt voin tehä ite vaikka sokerimassaa jos haluun! Oon niin onnellinen et bongattiin tää pienenpieni kauppa pienestä kolosta!

Mun shoppailut. Nää multa puuttu, toin Suomesta kaikki muut tärkeet
Eikä mua enää ees harmita et vesifiltteri meni rikki, koska eilen oli NIIN sairaan hyvä päivä. Ei olla vielkää hankittu uutta filtteriä. Tääl on aika sillain vähän rajallinen, et aina pitää päättää yks juttu mitä tehään yhtenä päivänä, koska bussit ja sit tommoset pikkukaupat menee arkisin 6-7 aikaan illalla kiinni ja jos Mauri on kolmen aikaan kotona ni se kolme tuntia seikkailua menee aika nopeesti. Joten filtteri on joko huomisen tai perjantain keissi.
Mitähän mä oikein aattelin ku sanoin Maurille et se rikkoo kaiken. Rikon ihan yhtä paljon tavaroita. Tiputin meiän sokerikipon lattialle ja siitä hajos kansi, toissapäivänä sit vihdoin muurahaiset tajus et se kansi on rikki ja valtas mun sokerin. No uutta kippoa metsästämään.

Mut kyl tää rupee pikkuhiljaa kodilta näyttää, eikä vaan joltain väliaikaisasunnolta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Lähetä nyt edes vaikka terveisiä! :)